Måndag...

Måndag... igen...
Jobbat idag, jobbar imorrn, onsdag, julafton och juldagen också. Segt som tusan!

Har bestämt att vi ska ha nyårsfest här hemma. Kommer nog bli en hel del folk eftersom det råkade bli 45 pers inbjudna. Hoppas verkligen inte alla kommer. Mellan 20-30 är lagom annars blir det alldeles för mycket folk. Våran inflyttningsfest blev det rätt mycket, och denna gång kommer matbordet i köket INTE vara uppfällt, folk kanske fattar att man INTE kan sitta på det då? Ibland kan folk va såå tröga. Ska stuva undan alla saker av värde. Folk blir  så klåfingriga när dom e fulla.
Jag har planerat middag här också. Redan tittat ut vad jag ska laga till. Först blir det välkomstbubbel med en appertif och sedan ska jag laga trerätters. Kommer bli såå gott, gillar att laga mat till mycket pers. Vi blir väl ungeför 10-12 inkl. mig och Alex. Så jag uppmanar er att svara ordentligt, (Ja el Nej, INTE kanske)så jag vet hur mycket jag ska laga och för hur mycket vi kan köpa mat, hade tänkt ta 100 kr per skalle.
Efter middagen blir det dunderfest! Måste köpa partyhattar! Hahha. Hoppas på att lillla Anna kommer hem till nyår så hon kan va med! Du kan ju inte fira på Gotland fattar du väl! Du måste fira hos oss:)

I fredags var de glöggparty hos Linda och Truls. Det va mycket roligt till stämmingen blev lite dålig efter NÅGON haft sönder toan. Är iofs rätt roligt att man KAN ta sönder tanken på toan och att man lyckas knäcka hela skiten. Så alex och jag drog vid 12-snåret för att käka fyllekäk, tur för oss hade donken numer öppen till 4! (sen när, liksom?) Så vi svulla oss i fett och socker. Mådde rätt okej i lördags ändå när vi åkte till Grebo för "lilljulafton". Fick presentkort, assnygg tröja, vantar, mössa och ljuslycktor av fam. Östholm.

På onsdag tänker jag dra til Ikea för att köpa lite skit! Vi har typ noll förvaring så en sko/klädskåp och ett skåp till hallen blir det! Hoppas som faan nu att alex och jag får bokhyllorna vi önskat oss i julklapp, en del av hans föräldrar och en del av mamma! Vi ska sen köpa till dörrar och lådor. Så allt kommer vara snyggt till nyårsfesten.

Partypics från i fredags!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0