Doftar gott!

Precis nyduschad! Provade den nya duschcremen jag fick av mamma och den doftar himelskt gott!

Organic Surge lavendel&geranium. Hur bra duschcreme som helst. Inga onödiga kemikalier i, bara naturliga ingredienser:)

Jag gillar verkligen dofter. De betyder att de finns mycket rökelse, doftljus, lotions, duschcremer, parfymer, schampoo, balsam och massa annat smått och gott i överallt i min lägenhet! Önskar jag hade tid o göra mina egna lotions, duschcremer osv. Det är så himla kul. När jag gick i åttan praoa jag hos en som hade sitt egna lilla företag och gjorde alla möjliga cremer och sånt. Va jättekul att få komponera ihop nya goda dofter! Inga onaturliga grejer va det inte heller i. Massa mineralolja som är i precis allt nu. Helt värdelöst! Restprodukt när man framställer bensin m.m av råolja. Redan av det fattar man ju hur dåligt det är. Inget naturligt ämne alltså tar inte hyn upp det och det bara lägger sig som en hinna på hyn. De är därför så många är beronde av sitt lypsyl! Det återfuktar inte alls och så fort den hinnan försvinner är man lita torr om läpparna igen och det svider och gör ont. Känns ju helt onödigt, fast de ju klart om dom gjorde läppbalsam utan mineraloljor och sånt skit skulle ju inte lika många va beroende och behöva köpa de HELA tiden. Alltid tänket på pengarpengar. Dessutom är ju naturliga oljor mycket dyrare än mineraloljor...

Finns många eteriska oljor som som doftar gott men dom här är några av mina favvisar:


Ylang Ylang


Jasmin


Geranium


och så Rosenträ.

Kanske skulle beställa hem lite eteriska oljor?!...
De va ett tag sen jag hade några hemma. Man kan ju ha det i/till så mycket. Nårga droppar i badet, några droppar i en doftlampa, blanda med någon olja typ jojobaolja som sagt man kan ha de till mycke!

Blev lite shoppingshopping på stan förut idag så imorrn ska jag nog mysa i min nya supermysiga jacka från Monki!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0