Köttbullar!

Idag har jag och Nour varit på Ikano med Linda och Keily. Gick super förutom en hunger och tröttattack. Lilla fisen Nour säger inte till fören det är förjävligt och skriker som en galning då. Men sen fick hon lite mat och somnade som en stock.

Nu ikväll har jag och Tommy städat iordning köket för imorgon ska vi göra köttbullar till hela tjocka släkten. Näe kanske inte men vi tänkte ta med oss det till min mamma som vi ska till på julafton. Sen hade vi tänkt att åka ner till Vimmerby vid fyra tiden och sen hem till mamma igen vid sju så Nour får sova i tiden. Jag vet inte än var vi ska, om vi ska till Tommys föräldrar eller syster. Det märks väl även om jag helst vill veta allt innan. Färdigplanerat och klart! Gillar att planera och vi har lite planer för nyår med. Jag vill laga trerätters och dricka massa gott. Så vi har bjudit upp Tommys syskon till linkan. Hoppas som fan att de kommer men tydligen är det svårt att bestämma dig... Än så länge har vi tänkt på räkcocktail till förrätt och kanske fylld fläskfilé med ungsrostade potatis, pasternacka, morot och polkabetor till huvudrätt. Till efterrätt är jag sugen på att göra pannacotta eller vaniljmousse med jordgubbssås. Bål ska vi såklart ha med, och champagne till räkcocktailen.

Nja får väl se om det blir som jag vill. Är ju bara så sugen på att hitta på något. Och med en liten bebis är det alltid bäst att vara hemma så hon får somna i sin egen säng. Slippa väcka henne flera gånger om vi ska åka hem mitt i natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0