Tisdag

Igår va Nour och jag på öppna förskolan en sväng på babysång och babycafé. Jag tycker det är rätt mycket tur att barnen inte fattar än att jag sjunger så falskt de bara går. Fast jag är knappt ensam. Ni kan ju tänka hur "Vem kan segla" låter... Den sången är föresten Nour favorit, men det är nog för lakanet man "seglar" med över bebisarnas huvud. Nour stärker upp armarna och smilar :)
Vid läggdags brukar hon få lite gröt/ersättning i flaska och sen få amma så mycket hon vill ha. Sjunger lite för henne med. Då brukar hon somna till och sen när jag går vaknar hon till såklart igen och jag lägger henne i hennes säng. Efter det när hon börjar skrika brukar Tommy gå in och stoppa in nappen och vagga lite.Ibland får han gå in flera gånger men igår behövde han inte gå in en enda gång! Och hon var väldigt vaken när jag gick ut. Min duktiga bebis :) Hoppas hon fortsätter med det, skulle vara skönt!

Eftersom Nouris inte gått upp speciellt mycket i vikt förra gången vi var på BVC har vi kört stenhårt med maten. Hon har inte varit så mycket matvrak någongång och så var hon sjuk så antgligen berodde det på det. Dagtid är det mat var tredje/fjärde timme. Hon har inte gillat gröt så därför har jag haft det i ersättningen så hon vänjer sig vid smaken så det får hon morgon och kväll. Sen blir det en smakis på cirka två matskedar två gånger om dagen. Var lat och köpte en köttfärssås och spagettiburk sist vi handla och det verkar hon tycka är okej. Tar ju ett tag innan de förstår hur man äter, hur man sväljer. Men det går lite bättre för varje dag.

Nu ska hon få mat och sova en stund, eller det verka som hon slumra till i soffan nu. Fisen har ju varit vaken sedan sextiden så hon är väl trött nu!

Kommentarer
Postat av: Emilie

Nu har jag hittat hit :) Kul att du också skriver blogg! Rasmus var inte heller så överförtjust i gröten men då köpte jag katrinplommonpure och hade i någon matsked och nu älskar han den! Det köpte jag även för magen eftersom han har blivit hårdare efter ersättning och mat nu!

Ha en bra dag! kram från Emilie & Rasmus

2011-12-06 @ 11:55:01
URL: http://www.ensidaomallt.se/Emilie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0