Farmakologi

Japhopp, jag borde verkligen börja med min farmakologiuppgift som ska vara inne tills på söndag kväll. Men jag känner mig själv, jag kommer panikskriva på söndag... Jag har iallafall bestämt vilken tablett jag ska skriva om nu. Det blev Ritalin, psykostimulantia, mot ADHD. Används mest av barn, så det ju perfekt eftersom vi denna termin ska läsa om barn och ungdomar.

Idag har mamma varit här och hjälp oss städa vilket var välbehövligt! Fan jag samlar på mig så mycket skit. Åkte en sväng till IKEA ikväll med och köpte en hylla så vi kan stuva undan lite mer skit och sen en låda att ha under sängen med typ kläder. Blir asbra när vi blir färdiga någon gång.........

Inte långt kvar till ultraljudet! Längtar lite nu! Älskligen fick se när bullen bökar och sparkar där inne i magen i förrgår. Det tror jag att han tyckte var coolt. Man kan verkligen se på magen nu när bullen är vaken. Brukar mest vara på morgonen eller på kvällen när man ligger i sängen. Annars är hen ganska lugn därinne. Borde verkligen ta tag i och köpa mig ett gymkort, behöver träna! Min rygg dödar mig:( Måste ju vara lite tränad till förlossningen med, de ju bra om man börjar träna i tid innan man inte kan ta sig fram pga magen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0