Idag

Du är på dag 192 av 280. (68,6%).

Du är i vecka 28.
Du har gått 27 fulla veckor och 2 fulla dagar (v27+2).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 25 jun 2011
Du har 88 dagar kvar till beräknad förlossning.

Tiden går fort, är redan inne i tredje trimestern. Nästa vecka ska jag till barnmorskan igen, dock utan Tommy då han fått jobb! Bra att han fått jobb det underlättar en del, men de betyder ju att jag måste gå på det mesta själv i fortsättningen. Vi funderar på om vi ska gå på sådan psykoprofylaxkurs, känns ju bra om man är lite förbered på vad som komma skall. Även om man aldrig någonsin kan veta hur det är fören efteråt. Funderar på att gå på gravidvattengympa också. Om man vågar visa sig i bikini, iofs är alla tjocka ju. Börjar verkligen få värsta bullmagen, inte så mycket navel kvar alls. Det värsta är att man lägger på sig på rumpan och låren med, hoppas verkligen att jag kommer kunna ha de mammabyxor jag köpt under hela tiden. Men de börjar redan sitta tajt. 

Det endel som ska fixas innan bullen kommer; skicka in moderskapsintyg till försäkringskassan (har anmält Tommy och jag till en infoträff med om föräldrapenning, det är så sjukt krångligt), fixa så att Tommy står som pappa till bebben eftersom vi inte är gifta och typ besämma var vi ska bo och när vi typ ska flytta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0