Duktiga sovis!

Pappan försöker natta Nour ikväll. Han har tyvärr inte så mycket tålamod bara. Men vi får hoppas att han inte ger upp. Hon kanske är lite övertrött, tiden gick så fort ikväll så jag märkte knappt att klockan var åtta redan. Vi har varit och handlat lite för nästa vecka. Vi har ju inte så mycket pengar så vi försöker snåla lite och veckohandla så man inte handlar på sig massa skit.

På dan var jag och Nour nere på stan en sväng och även att jag hade bestämmt mig för att inte köpa något fick jag hem ett par raggsockar och en jättesöt bib(dregelscarves) för 72 kr. Så nu får jag verkligen inte köpa något mer. Har beställt hem några julklappar till Nours kusiner, hoppas på att dom kommer snart, vill gärna se hur de ser ut! På måndag är det dags för 5-månaders kontrollen! Min bebis börjar bli stor, ska bli spännade och se hur mycket hon väger och hur lång hon är nu.

Vi har börjat sätta henne i gåstolen lite och hon når nästan ner med hela foten i golvet, någon cm kvar bara. Försöker göra olika saker på dagarna. Ligga på mage, ligga på rygg, sitta i babysittern och stå i gåstolen. Nour är väldigt stark i ryggen och armarna. Riktiga armhävningar gör hon. Så det är hon jätteduktig på, bättre än de flesta andra på öppna förskolan dock pratar hon inte lika mycket än de. Men det blir väl så, de fokuserar på en sak och utvecklas mer på det. Måste verkligen vara jobbigt att vara så liten. Man har sååå mycket att lära sig och allt är nytt. Skulle vara kul att veta vad som försigår i deras hjärnor och vad de tänker.

Hör och häpna! Nour vakna för att äta mat vid halv sex imorse. Jag la henne vid halv åtta tiden igår och sen vakna hon till när jag gick och la mig men då tyckte jag inte det var dags för mat så då gunga jag henne lite och gav henne nappen och sen sov hon till halv sex. Jag vakna dock jättemånga gånger och titta på klockan. Kändes sjukt konstigt att inte en skrikig bebis väckte mig och jag börja undra om hon var död! Hoppas det håller i sig och att hon sover så bra inatt med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0