Juletider

Inte långt kvar till jul nu! Snart inne i december. Förra året såg jag hela julkalendern och det planerar jag även att göra i år. Julpynt är jag dock inte så mycket för och det här året behövs det inte. Men nästa år då får vi allt pynta lite för då har Nour hunnit bli 1,5 år!

Tänker på julafton förra året. Då låg lilla Nour i min mage och hade det bra. Inte många visste att Tommy och jag skulle bli tre då. Kommer inte ihåg om jag hade berättat för min mamma. Pappa hade jag iaf inte sagt det till. Gud vad svårt det var att säga det till honom. Jag visste ju att han inte skulle skälla ut mig, men jag visste att han skulle sucka lite för det. Han tycker nog att jag aldrig gjort det han sagt. "Du gör ju ändå som du vill" och ja det har han rätt i!

Det mest komiska var när Tommy skulle berätta för sin mamma och pappa att vi skulle bli föräldrar. De dröjde ju ett tag eftersom Tommy också tyckte det var lite krångligt att säga det precis som jag och när han väl berätta det visste vi båda att de redan visste. Det hade tisslats lite såklart. Det var roligt att se två människor bli "förvånade" på låtsats. Men Tommy sa det innan jag sa det till min pappa så det tyckte jag var duktigt!

Vi har ännu inte bestämda planer inför jul. Vi har ju fler ställen att åka till. Mina båda föräldrar som bor på olika ställen och sen Tommys föräldrar. Skönt att de inte är skilda som mina. Nog ställen att fara runt på en då med en liten fis! Nour har nästan hunnit bli halvåret (28 dec)!!! Stora Nour:) Tror inte Tommy pratat så mycket med hans familj än om jul. Vi måste även planera in så vi hinner se min bror med tjej och barn hemma hos mamma. Nouris favoritkusin! Charlie gillar Nour starkt! Nooooor nooooor bäääbis! säger han:) Bror och tjej har ju också fler ställen att besöka.

Jag och Tommy ska göra köttbullar har jag tänkt precis som förra julen. Förra julen gjorde vi även en skinka men i år hade jag tänkt att göra ett recept på kycklingvingar med saffran och chili. Hittade det i tidningen Buffé. Behöver nog testa det innan jul så vi vet att det är gott. Sen ska jag göra en chesecake. Gillar ju inte julbord speciellt mycket. Har aldrig fattat grejen med det. De finns några goda grejer men det är inte så att jag går och längtar.

Kanske bästa att försöka sova lite nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0