Klappar och smakportioner

Idag har Nour och jag tagit en promenad till Ekholmens centrum och köpa en sötpotatis till att göra mat till lilla nissen. Kokade en stor sötpotatis och en morot och sen kryddade med lite persilja sen körde jag det i matberedaren med lite rapsolja. Moset blev helt perfekt och Nouris gillade det jättemycket. Svalde duktigt! Su nu har jag fryst in 8 smakportioner och sen ställt en i kylen tills imorgon.

Nour börjar bli väldigt trött. Idag har hon inte sovit så mycket och inte så tätt inpå läggdags så jag hoppas verkligen att den här natten blir bättre. Sen hoppas jag på att hon vill sova längre än till klockan 6 imorgon bitti. Hoppas!

Nour har iaf önskat sig en babyvakt av morfar och en åkpåse av mormor. Jag önskar mig en slickepott, både en stor och liten och en muffinsform. Lite andra bra bakgrejer vill jag gärna ha med. Får hoppas på att dom som ska köpa klappar till mig läser min blogg:) Men man måste ju skriva ner det någonstans eftersom man bara glömmer bort det annars!

Nej nu skriker lilla gnällis här så blir väl att försöka lägga henne nu. Väldigt tidigt för henne, men får hålla tummarna att det går så kanske jag hinner läsa lite i min bok. Just de två böcker är det som jag gärna vill ha med. Tigermamman av K. Janouch och Martina Hags nya  som heter någonting missångerträsk? Eller hur det va?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0