Matdags

Har precis matat lilla Nour med sötpotatispure. Det går ganska bra med maten det är bara katten som stjäl hennes uppmärkasamhet ibland. Katten tycker hon är riktigt rolig att studera. Nour och jag tvättar lite idag med. Fast det gillar hon inte speciellt mycket. Ligger bara och skriker när jag hänger tvätten så grannarna tror väl att jag vanvårdar mitt barn. Men tvätta måste man ju göra någongång ibland iaf. Måste nog gå bort till tvättstugan snart för att hänga det sista. I natt sov fisen faktiskt rätt så bra. Hon somnade vid halv åtta redan! sedan vakna hon till vid tolv och du gunga jag henne lite och gav henne nappen och hon somna om. Sen va det matdags vid två och sedan vid sextiden. Sömnen för mig har varit mycket bättre också och jag lyckas oftast somna. Skönt eftersom jag varit så sjukt trött. Hela förra veckan sov jag knappt något alls vilket gjorde att jag var lite mer lättretad och sur än vanligt. Fast det tycker jag att man kan få vara ibland om man är småbarnförälder. Inte lätt att alltid vara glad hela tiden. Ibland har man dålga dagar och ibland dåliga veckor. Men vi kommer igen! När vi fått sova lite, äta lite och fått lite egentid. Vi är ju trots allt vanliga människor vi med. Inga supermänniskor här inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0