Plugga?

Jag vill börja plugga igen till vårterminen. Det är skönt att vara hemma med Nouris och det är kul och se hur hon utvecklas. Fast jag behöver också utvecklas lite. Jag tror jag kommer tycka att det är svårt att komma tillbaka till plugget om jag väntar till höstterminen. Kommer bli helt asocial och glömma allt vi gjort på utbildningen hittills.

Har man bara bestämt sig så tror jag att vi fixar det ekonomiskt. Men Tommy tror inte det. Han tjatade mycket i början om att vara hemma men nu verkar han inte vilja det. Nour tror jag kommer må bäst om vi delar på ledigheten. Min pappa var hemma ett halvår med mig, strongt gjort på 80-talet! Men nu är det faktiskt 2012 snart och det är självklart att pappan ska va hemma. Han blir inte duktiga pappan då, utan det är lika självklart som att mamman ska va ledig med barnet. Om vi delar kommer vi också få jämställdhetsbonus, men först 2013. Vilket är surt, de pengarna behöver man direkt ju. Om jag pluggar får jag cirka 9100 kr, 4000 mer än jag får nu.

Klart att de kommer bli snålt, MEN har man bestämt sig fungerar allt!

Kommer säkert ångra att jag inte va hemma längre om jag väl börjar skolan igen. Tycker bara att saker och ting här i världen ska vara jämställt och pappan bör vara hemma lika mycket. Bara för att jag är mamma betyder det inte att jag är en dålig mamma om jag vill börja plugga igen!

Sötisen Nour!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0