Gonatt

Idag har Nour och jag varit på öppna förskolan. Alltid kul och se lite folk man blir ju rätt lätt uttråkad att bara va hemma. Nouris tycker det är roligt med sånger och att ha massa mammor och bebisar att titta på. Va och handlade efteråt, sista pengarna den här månaden. De sista månaderna har inte varit roliga ekonomiskt. Visst skulle vi kunna planera bättre så vi kunde spara pengar också. Men sånt kan man bara göra om båda är med på det, väldigt svårt själv.

Bilen krånglar också, sånt är ju så jävla dyrt! Skulle behöva en ny bil som inte drog så satan med bensin! Våran bensinräkning är aldrig rolig. Fast vi får väl skylla oss själva, åker ju till Vimmerby stup i kvarten. Men på helgen vill man ju gärna göra saker och i stan finns det inte så mycket när man har en liten sötbebis som vi har. Så då blir det ofta att åka till min mamma i Kisa och laga mat ihop. Skönt att få lite ledigt också så någon annan kan leka lite med Nour. Fast det skulle ju vara lite trevligt om folk ville komma hit och hälsa på lite oftare, så ofta som vi åker till dom kan dom väl få fingrarna ur ***. Men det va roligt att de kom lite folk hit på nyår, trodde verkligen inte det. Det var inte direkt uppåtstämmning men vi lagade jävligt god mat! Jättegott! Det är så man blir sugen nu. Det blir väl nu i helgen som vi måste fara runt igen. Måste hämta soffa och sen försöka laga bilen. Men det tror jag pappa fixar, han är bra på bilar. Är så skönt att pappa alltid fixat bilar till mig! Och moppe! Min kära lita rosa Cresent Compact. På våren saknar jag verkligen moppen. Bästa vårkänslorna får man på den! Men efter den här helgen måste vi fan va hemma lite! Om folk vill träffa oss får de ju gärna komma hit.

Snälla Nour sov hela natten! ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0